Îndemn la citirea etichetelor. Sunt grăsimile un pericol? Care din ele?

Substante de care sa ne ferim si care ne cresc colesterolul: Grasimi trans(cele ascunse sub alte denumiri)

Grasimile trans sunt cele mai periculoase grasimi pe care le putem consuma, din doua motive: cresc nivelul de colesterol LDL (colesterolul rau) si scad nivelul de colesterol HDL (colesterolul bun) in acelasi timp. Aceasta combinatie nefericita este un factor important in producerea unor afectiuni cardiace si a altor boli.
Grasimile trans, cunoscute si ca acizi grasi trans, au rolul de a oferi mancarii un gust mai bun, un termen de valabilitate mai lung, dar dau si un risc crescut de infarct miocardic, accident vascular cerebral, diabet si alte afectiuni asociate cu inflamatia, pe care aceasta dereglare o provoaca in corp. In concluzie, se afla in topul celor mai periculoase substante des intalnite in alimentele procesate.

Ce sunt grasimile trans?

Grasimile trans sunt un tip de grasimi nesaturate, care se comporta ca grasimile saturate, datorita structurii lor chimice sau a modului in care sunt procesate. Mai mult decat grasimile saturate, care au ca efect cresterea colesterolului LDL, daunele create de grasimile trans sunt duble, deoarece scad si colesterolul HDL.
Desi se pot gasi in mod natural in cantitati reduse in produse lactate si carne, cel mai des intalnite sunt cele produse in mod artificial in productia alimentara, prin procesul de hidrogenare, care rezulta intr-un ulei solid la temperatura camerei, care este folosit in industria alimentara, pentru alimentele prajite si in componenta altor produse cu scopul de a le prelungi termenul de valabilitate.

Cum afecteaza grasimile trans organismul?

Grasimile trans au ca principal efect ingrosarea arterelor, un binecunoscut semn pentru bolile inimii, cresc riscul infarctului si atacului cerebral. Unul din multele studii cu rezultate evidente in privinta pericolului pe care il reprezinta acestea a aratat ca riscul de infarct a fost cu 50% mai mare pentru femeile participante la studiu care consumau cea mai mare cantitate de grasimi trans, fata de cele care evitau consumul acestora.

Alte studii arata ca grasimile trans cresc si riscul de diabet, inlocuirea acestora cu grasimi polinesaturate reducand cu 40% riscul de diabet (potrivit Harvard School of Public Health). In concordanta cu studiile care nu dau niciun motiv de indoiala in privinta efectelor negative ale consumului de grasimi trans, autoritatea americana pentru reglementarea alimentatiei si medicamentelor, FDA, a stabilit in urma cu cativa ani (16 iunie 2015) ca grasimile partial hidrogenate, sursa primara de grasimi trans artificiale, sunt recunoscute a fi nesigure pentru consum.
Producatorii din SUA au 3 ani la dispozitie pentru a le elimina complet din lista de ingrediente. In Europa, doar 3 tari au adoptat legislatia necesara eliminarii grasimilor trans din productia alimentara: Austria, Danemarca si Ungaria. Intre timp, Comisia Europeana cantareste eventualele masuri pe care sa le ia pentru scaderea efectelor dezastruoase produse de grasimile trans, iar in Romania gasim peste tot grasimi trans mascate sub denumirea de grasimi hidrogenate sau partial hidrogenate, chiar si in produsele destinate copiilor

Spune prietenilor :
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on pinterest
Pinterest
Despre
Întrebare...

Oare se poate să mănânci bine și să fii în formă fără a trebui să stai 24ore/zi în sală?

Sunt aici să îți spun că este posibil. Tot aici putem face primii pași împreună și te voi ghida pas cu pas.

GurmandFit pe Social Media
Articole din alte categorii
Din aceeași categorie